måndag 6 september 2010

Biggest looser

Tiden springer iväg! Hösten har redan infunnit sig och jag kan inte förstå vart sommaren tog vägen.. MEN det är något visst med hösten. Lite nystartkänsla över den här årstiden och jag gillar att plocka fram stövlar och koftor och ta promenader i krispigt kallare temperaturer. För att inte tala om alla fina löv som snart täcker marken... Många kryper återigen upp i sofforna och bänkrar sig framför TV-apparaterna för att följa fiktiva som riktiga personer i olika sammanhang i rutan.

Helt i sin ordning att lata sig i soffan så länge.... man förtjänar det! Något jag sett fram emot är Sveriges Biggest Looser, som hade premiär ikväll. Mårten Nylén och Tanja Djelevic är tränarna som ska få dem i form och de känns båda två helrätt för programmet! Jag gillar verkligen konceptet att det finns inga genvägar; träna och ät bra så försvinner övervikten och ersätts av hälsa och välmående.

Förra veckan höll HU5 eleverna i Uppsala presentation om "Modedieter". Det var fem olika grupper som presenterade fakta, forskning och personliga reflektioner om GI, Atkins, LCHF, Viktväktarna och Ersättningsmåltider. Mycket intressant! Önskar att mina tekniska färdigheter sträckte sig så långt som till filmning och publicerande av deras presentationer här på bloggen men tyvärr... Dock kan ni se bild på "GI gruppen" nedan som hade fiskat fram en riktig solskenshistoria om en viss "Alexandra Petersson, 35 år som gått ner 44 kg med hjälp av GI-kost".

Hon finns tydligen på riktigt den här tjejen så det var ju ett roligt sammanträffande! Det hade kunnat vara jag... ALLA kan drabbas av övervikt och diabetes typ 2! Valet av hälsa för min del känns självklart, men det är ju inte alltid så enkelt i praktiken med tanke på sociala och genetiska anlag. Därför ska det bli extra kul att se hur det vänder för deltagarna biggest loosers i höst!

Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar