torsdag 23 december 2010

God Jul!

Precis kommit ner till Halmstad för att fira jul, kan inte minnas när vi hade så här mycket snö här nere! Så mysigt.

Brukar inte bli så mycket julmat för mig förutom just runt julafton och dagarna efter, men i helgen var jag faktiskt på två lyxiga julbord. Först asiatiskt på East som fö lovar "inget jultingeltangel" på hemsidan :-), och sedan hem till Johanna på söder. Två riktiga höjdare alltså.

Sashimi, sushi, bläckfisk, edamame, dumplings, citronkyckling m.m. Ljuvliga smaker. Rekommenderas!

Hemma hos Johanna. Massa godsaker; lax, surdegsbröd, senapssås, köttbullar, sill, stilton, arabiskt kaffe, glögg... Dessutom hade hon gjort en hallonparfait med hemmagjord maräng. Det var SÅ gott!

Mango- & apelsinsallad: Färsk mango och apelsin med rödlök, oliver och svartpeppar. Riktigt fräsch sallad till julmaten.

Nu tänkte jag njuta av den halländska (jul)maten med allt vad det innebär. Igår bjöd mamma på grönskålspesto med mixad grönkål, mandlar, hasselnötter, olivolja, vitlök, salt & peppar. Gott!

Önskar er alla en riktigt skön jul
& gott nytt år!
Vi hörs 2011!

/Alexandra

2 kommentarer:

  1. God Jul Alex!
    /Sofia

    SvaraRadera
  2. Fin blogg du har Alexandra!
    Jag hör av mig i januari så bokar vi in ett möte.

    /Hanna Blomqvist

    SvaraRadera