torsdag 8 oktober 2009

Svamp

Nu reas svampen ut i butikerna! Köpte en hel påse kantareller igår för bara en selma, vilket fynd! Den gick åt till middagen och lunch idag så får gå tillbaka till Vivo imorgon.

Jag kokade kornris i Bio Foods lantbuljong och blandade i lök, bladpersilja och finhackad röd paprika. Stekte kycklingfilé i lite smör och chili. På slutet hällde jag på några droppar mörk sojasås. Svampen stekte jag med finhackad rödlök. Gott!


Viktgruppens första träff är nu avklarad! Kändes lite konstigt att möta dem utan mina vapendragare Karin och Jocke….. men John Hermiz gjorde en strålande insats. De har fått tydliga riktlinjer vad gäller både träning och kost. Följande gäller:

  • Minskat energiintag under 2 veckor: ca 1500 kcal per dag. Mängden kommer att successivt öka efter Viktgruppens 2:a vecka. Då kommer även träningen att trappas upp.
  • Regelbundenhet: 3 huvudmåltider och 2 mellanmål.
  • Hög protein- och fettandel och mindre kolhydratsintag. Detta kommer att ändras efter andra veckan och mer kolhydrater kommer att introduceras.
  • De har fått veckomeny och recept som de ska följa.

John rekommenderade:

  • 2 pass i veckan á 60 minuter. Gärna styrketräning. Inte för högintensiv träning.
  • Vardagsmotion viktig: minst 2 promenader i veckan á 60 minuter.
  • Trappor framför hissar!

Invägning var det också så nu har vi allas uppgifter vad gäller vikt, fett% och midjemått från absolut START. Det ska bli mycket spännande att följa! Inget fel på motivationen och trots att vissa verkade lite oroliga för hur det skulle bli med maten vid resor så tror jag att de kommer att klara detta med bravör.

Imorgon; fredag. Äntligen!

Alexandra x

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kan du inte skriva på bloggen vad de ska äta för något de första veckorna? Tack för en bra blogg
    Erika

    SvaraRadera
  2. Hej Erika!
    Jag lägger upp en dagsmeny med recept.
    Kul att du gillar bloggen!
    Alexandra

    SvaraRadera