torsdag 10 november 2011

Quality Care föredrag

I morse höll vi föredrag på Quality Care under ett eminent företagsbesök. Jag fixade frukost och pratade mat; hur maten påverkar vår hälsa och vilka mina "5 bästa ämnen" i maten är. Psykolog Staffan pratade om sitt ämne och VD Lars-Göran Kjellin pratade om QC och ett pågående intressant projekt.


Staffan förklarade hur stress kan leda till utbrändhet, att det tar tid (inte sällan en period på 10 år) och hur det yttrar sig. Han pratade också om sin hund. Hur hunden kunde sova som en sten men så fort en bil stannade på gatan utanför vaknade hunden med ett ryck! Och vi människor... vi sover med mobilen bredvid oss. Men det är ju där jag har min väckarklocka tänkte jag... Men enligt Staffan bidrar det till att vi på något sätt har en ständig beredskap och kanske inte helt kopplar av. Dagens Aha för mig och gick inom Åhléns lite senare för att köpa väckarklocka!

Nu plåtning hos Fitness Magazine!

Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar