tisdag 25 maj 2010

Ottolenghi, London

Vilken helg i London! Inte nog med att det var Londons första högtryckshelg (30 graders värme!) men det har varit så underbart att umgås med vänner och strosa runt i min "hemstad". Det är verkligen en energigivande stad för mig och kommer alltid hem med massor av inspiration.

Jag kom inte tomhänt hem inte och förutom lite inköp på underbara All Saints står det nu en ny favorit bland kokböckerna.

Av en ren slump sprang jag på restaurangen Ottolenghi (63 Ledbory Road) i Notting Hill. Killarna Ottolenghi och Tamimi driver den och skapar fantastisk mat med smakinfluenser från Jerusalem, Persien och California (vilken mix va!?). Köpte en av deras kokböcker som innehåller 140 recept på allt ifrån hälsosallader och huvudrätter till deras berömda bakverk och bröd. Ser fram emot att skapa Ottolenghi hemma i mitt kök.

Några bilder från restaurangen:


/Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar