måndag 2 augusti 2010

Olja & vinäger hos Daglivs

I lördags hade jag vägarna förbi Daglivs på Fridhemsplan. Egentligen är jag inte så förtjust i stora skrämmande matbutiker utan föredrar mindre lokala varianter men jag gillar faktiskt den här. De har ett brett sortiment och de verkar dessutom satsa mycket på miljövänlig mat och hälsokost.

Måste erkänna att jag imponerades av deras utbud av olja- och vinäger. Man kunde bla köpa per lösvikt från större glasbuteljer. Du väljer en flaska (liten eller stor) och fyller på med den olja och/eller vinäger som du gillar. Det fanns flera spännande smaker som tex granatäpple & balsamvinäger, tomat & balsamvinäger och valnötsolja. Sånt här gillar jag!

De hade även ett stort utbud av andra oljor av fin kvalité som såldes per flaska, bla Le Blanc rostad rapsolja och Kung Markattas sesamolja.

Finns inga tråkiga sallader, bara tråkig dressing!

Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar