lördag 12 september 2009

Crisp med dip

Nu har jag varit i den dyra hyllan igen..... Igår var det fredagsmys och man måste ju knapra på något gott. Jag köpte Renée Voltaires svarta sesamkex, de är fantastiskt goda! På prisextra kostar de 35 kr så det är ju något dyrare än chipspåsen kanske men mycket godare och ffa nyttigare.

Chips är ju inte det bästa matvalet pga dålig fettkvalité och stor mängd energi. Visst är det ok att äta någon gång ibland men varför inte prova något annat som är lika gott och dessutom är bra för hälsan?

Ett billigare alternativ om man gillar chips med dip. Prova "Crisps med dip" istället. Jag gör egen guacemole (mosa avokado och tillsätt pressad eller finhackad vitlök, salt, lite cayennepeppar och 2 tsk creme fraiche, lite färskpressad citron i är också gott) och dippa med Finn crisps. Billigare än chips, gräddfil och dippåse! Dessutom utsökt gott.

Finn crisps är bra att ha hemma/på jobbet eftersom de fungerar utmärkt som mellanmål med lite hummus eller ost på.

Trevlig helg!

Alexandra x

1 kommentar:

  1. gillar oxå finn crisps! att ha citron i guacemolen gör väl att gröna färgen håller i sig så det är ju ett bra tips. personligen älskar jag citron i allt. Bara en vanlig sallad blir godare när man pressar citron över den.
    hoppas du får en fin lördag alex.
    /Kristina (ps vet du hur jag registrerar en profil här?

    SvaraRadera