tisdag 15 december 2009

Mama Mia - toppen!

Vilket fantastiskt initiativ - Mama Mia och Middagsfrid samarbetar kring kostfrågor till blivande mödrar. De ställer sig kritiskt till tillsatser i maten och transfetter - något som Livsmedelsverket varit.... låt oss säga "lite mesiga" i frågan. Kostråden riktar sig även till småbarnsfamiljer och ska inspirera till en kosthållning med naturliga och miljövänliga råvaror.

Christina Wahlström (VD och ägare till Mama Mia) säger på hemsidan "- Det är ingen (myndighet) som talar om det här med tillsatser för gravida och Livsmedelsverket har inga särskilda rekommendationer kring detta. När de dessutom säger att det är fritt fram för lightprodukter blir jag betänksamt. Därför har vi en viktig roll att spela". Bra, vi tackar!

En flik på Mama Mias hemsida redogör för tillsatser i maten och hur de ev påverkar vår hälsa. Läsvärd läsning inte bara för småbarnsföräldrar utan för alla som är måna om sitt inre och yttre! Middagsfrids VD Kicki Theander ger även rekommendationer om klimatsmart mat. Kul att någon fortsätter diskussionen om naturenlig och klimatvänlig kost. Jag ställer mig absolut bakom rekommendationerna!


Den här veckan började bra; igår fick jag blommor och idag fick jag...... 6 flaskor fin champagne av en klient. Jag är fortfarande i chocktillstånd men ffa rörd! Sitter och Jante-undrar i min tysthet om jag är värd allt det här... Är iaf mycket glad ändå!

Alexandra

2 kommentarer: