måndag 15 mars 2010

CH & Christoffer

Carl-Henric mailade i lördags: "Tjabba! Hälsotänket var med igår, drack Ramlösa och Loka! Tog även med mig lite nötter till kvällsmellis. Kändes bra att ha karaktär."

Christoffer har ännu inte kommenterat sin fredagkväll, men däremot skickade han en bild på en spenatsoppa som han gjorde igår. Ser riktigt gott ut!

Killarna kommer att fortsätta rapportera till mig under veckan; därefter släpps de lös i det fria och ni kan då fortsätta att följa dem på deras egna soon-to-be-blogg.

Alexandra

2 kommentarer:

  1. Hej Alexandra, jag undrar hur du ser på proteintillskott (shakes och bars) efter träning? Ger det något? Är det nyttigt? Jag läste någonstans att det är bortkastade pengar eftersom kroppen ändå bara kan ta upp en begränsad mängd av proteinet, stämmer det? Och hur fungerar de där dryckerna som Balance säljer som ska drickas innan träning för att öka fettförbränningen?

    SvaraRadera
  2. Hej Karin,
    Både proteindryck och bars kan vara ett bra alternativ som återhämtning efter träning, förutsatt att de är av god kvalité. Dock är det inget "mirakulöst" med dessa produkter utan det går minst lika bra med mat. Mjölk efter träning har man sett i studier ge mycket bra återhämtning. Lite beroende på vikt och kön men mer protein än 20-30 gram är onödigt.

    Drycker innan träning för att öka förbränning är jag tveksam till (dock är jag osäker på vilka drycker du hänvisar till?). Ett mellanmål 1-2 timmar innan ett pass är lämpligt. Tex en grov smörgås med pålägg eller yoghurt med frukt & müsli.

    Vänliga hälsningar, Alexandra

    SvaraRadera