onsdag 3 mars 2010

Pressbyrån tänker till!

Pressbyrån lyfter frågan om mellanmål och byter i samma veva namn. Vad sägs om de innovativa namnen "Korvbyrån",
"Bananbyrån" och "Glassbyrån"?

Namnbytet är tillfälligt (tackolov) och ingår i deras mellanmålskampanj där de vill bredda synen på vad som är ett mellanmål. Förutom smörgås och banan slår de även ett slag för glass, korv och kanelbulle. Så här skriver de: "Korv är ett mellanmål lika klassiskt som gott. Med bröd, ketchup och senap har detta original gjort många magar lyckliga" och: "Att säga att en glass till mellanmål är glassigt är att ge glassen en för liten roll".

Satsningen görs med glimten i ögat enligt marknadschefen på Pressbyrån. Förmodligen med ett klirr i kassan också, som huvudmåltid.. Visst är det en god idé uppmana folk till mellis men jag hoppas även att de lyfter fram goda och nyttiga alternativ som det råder brist på. Varför inte en färsk smoothie? Eller nyttiga mackor? Eller hälsobars utan tillsatser och sötningsmedel? Eller yoghurt naturell i små förpackningar?

Vi håller tummarna för att Pressbyrån lyckas nå ända fram med sitt hälsobudskap och få in även nyttiga alternativ till Kanelbyrån!

Alexandra

1 kommentar:

  1. Helt sjukt... fast bra att man försöker få folk att äta mellanmål något jag själv har lite svårt för... men en kanelbulle är kanske inte det bästa valet!:)
    /Lina

    SvaraRadera