tisdag 24 februari 2009

Efter mycket om och men och varför....

... har jag nu äntligen tryckt rätt på alla knappar och skapat mig en blogg. Jag är oerhört stolt över mig själv och tänkte fira det med en blåbärssmoothie och semla på självaste fettisdagen!

Fettisdagen, ja. Det heter ju egentligen "feta tisdagen" och är den enda dagen (egentligen) som vi får äta semlor. Fettis kommer från att man skulle äta mycket fet mat innan påskfastan, något vi gjort i Sverige sedan medeltiden. Idag har vi dock bara kvar traditionen med fastlag (=frosseri) och inte fasta (=inga semlor..) vilket är lite lustigt när man tänker till.

Till och med den mest kolhydratsskrämde PTn på jobbet smög i sig en zemla, vilket var riktigt rörande. Han var helt okontaktbar under tiden han åt den vilket nog pekar på att han verkligen behövde den. Ahhh....

Klart slut på mitt första bloggprat! Det var riktigt kul.

Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar