fredag 2 april 2010

Urban Deli

Det enda jag ångrar med mitt besök på Urban Deli idag var att jag inte gått dit tidigare! Vilket ställe! I en gammal postlokal på Nytorget har en liten Saluhall vuxit fram och som öppnades i höstas. Man kan hitta flera delikatessdiskar, en krog och restaurang samt mycket närproducerad mat och tillsatsfria produkter. Mamma, pappa och jag förlorade tid och rum (och varandra) i denna saluhall och fullständigt hänfördes av en kulinarisk snitsad bana som tömde plånboken men berikade själen.

Lite bilder..


Majonnäs - precis som den ska vara, utan krusiduller. Bara olja, vinäger, senap, äggula, salt och peppar.


Tomatsåser utan tillsatser.

Makadamiaolja. Super gott till sparrissallad!

"Studentmix" nötter & frön. Dock spräcks kanske studentbudgeten med 69 kr för lite nötter men ändå..

Söta små bananer.

Ananasringar från fina Bio Food.

Mer Bio Food..

Saltå Kvarns juicer i olika smaker - fritt från socker, konserveringsmedel och vatten.

UD - jag kommer tillbaka; nästa gång blir det avsmakning av mat & vin i baren. Ser fram emot det!

Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar