onsdag 22 april 2009

Frosserier på Blueberry!

På eftermiddagen idag, då blodsockret börjat dala, tog Maria och jag en sväng inom Blueberry på NK. Detta fantastiska ställe! Jag köpte en "Better Brownie" (25 kr) som innehåller krossade nötter, torkad frukt, riven mörk choklad och valnöt. Lite dyr men fantastiskt god!


Det blev även en nötpåse med cashewnötter, gojibär, pumpakärnor, blåbär och en massa annat gott! Maria köpte en riktig dunderkur-immunebooster-smoothie. Hon har dragits med en envis förkylning stackarn och får hoppas på att medicinen gör nytta.

För övrigt har det varit en bra dag. Höll föredrag på SCA om "Matkemi" tillsammans med Balance Träningschef Joacim. Han pratade om vikten av rätt träning och hur kroppen svarar på olika typer av belastningar/träningsformer. Riktigt intressant! Jag pratade om matens positiva egenskaper, och drog paralleller till personkemi. Vissa relationer är bra för oss, likaså mat! Bra matkemi är b la antioxidanter, fibrer, omega-3 och probiotika.

Imorgon ska jag upp tidigt för att hålla föredrag på Balance om stress. Bäst att vara utvilad inför det.... :-)

Alex

3 kommentarer:

  1. vart köper du holistic proteinpulver? har du något tips på internetsidor, de som jag har hittat (e-vitamin och hälsogrossisten) har inge bra omdöme :(
    bor inte i stockholm, men ska försäg dit nästa vecka. vad kostar det i butik?
    tack för en toppen blogg!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Du kan köpa proteinpulvret på http://www.vitamera.se. I stockholm finns det en bra o billig hälsokostbutik, Kusin Vitamin, som ligger i Söderhallarna (Medborgarplatsen) eller Gryningen som ligger på Folkungagatan (också Medborgarplatsen). lycka till!
    /Alexandra

    SvaraRadera
  3. Hej! Kul blogg du har. Hittade hit när jag var ute och surfade. Här ska jag läsa vidare! Jobbar själv med hälsa och driver en web-shop med produkter för ökat välbefinnande.
    Må så gott! Blueberry är en superfin butik som gett mig en hel del inspiration. Ulrika

    SvaraRadera