torsdag 21 maj 2009

Härliga trädgårdstimmar


Idag tog Karin, Johanna och jag bilen till Brunnsviks Trädgård i Ulriksdal. Vilket underbart ställe; fantastiska blommor, växter, kryddor, krukor och ljuslyktor.


Vi spenderade...... 4 timmar där! Huvuddelen av tiden gick förvisso åt på fiket. Filosoferade och åt gott!

Handskalade räkor på danskt rågbröd med ägg, majonäs, gurka, stenbitsrom, tomat och dill. Mycket gott.

Dessert blev en mycket mörk och mycket kladdig kladdkaka med grädde.

Sedan packade vi bilen full av blommor och krukor. Jag köpte blommor och blomlåda till min franska balkong, en växt och basilika och ett underbart vackert fat med tillhörande skålar.














En riktigt härlig dag. Nu tänkte jag plantera min nyinköpta basilikaplanta och ikväll blir det pasta med fetaost & basilika. Känner mig riktigt huslig & hurtig :-)

Basilika & Fetaostpastasallad
Pastasnäckor
Olivolja
Pressad vitlök
Hackade soltorkade tomater
Tärnad fetaost
Massor av färsk basilika
Salt & svartpeppar
Koka pastan och låt svalna något. Tärna fetaosten och grovhacka basilikan och soltorkade tomaterna. Blanda alla ingredienserna i en skål. Ät tillsammans med ruccolasallad & cocktailtomater.

Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar