måndag 2 mars 2009

Inspirationsföredrag

I morse höll vi ett inspirationsföredrag ute i våra fina lokaler i Solna. Det är alltid så otroligt givande att prata inför en grupp personer som är intresserade och lyhörda inför hälsa och livsstil. Som föredragare får man en fantastisk kick av det!

Själv brinner jag verkligen för det jag pratar om och ambitionen ligger så klart i att inspirera till att hitta den där motivationen till förändring hos folk. Men man undrar ibland om man lyckas "nå fram" och förmedla sitt egentliga budskap. Och så plötsligt, efteråt, kom en tjej upp till mig på gymet som hade lyssnat på vårt föredrag för någon vecka sedan och berättade att hon gjort små förändringar sedan sist. Hon hade slutat äta halvfabrikat och börjat laga maten från scratch. Hon hade dessutom kommit igång med träningen och fått in regelbundna mattider. Hon riktigt strålade och mådde fantastiskt.

Tänk vad små förändringar gör en stor skillnad. Tänk att det är precis därför jag jobbar med det jag gör. Tänker också på det som Jamie Oliver gör i sitt fantastiska matprogram - "pass it on". Jag tycker att det är en sådan häftig idé att inspirera personer till bättre matvanor och låta dem i sin tur föra inspirationen vidare. Food & exercise is really good medicine!

A x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar