onsdag 30 juni 2010

Dumplings & Belgisk våffla

Igår var Mia, Liam, Lina och jag på Jin & Peeters Chicken and Dumpling Deli på Kungsholmen (Kungsholmtsstrand 157) - ett nyöppnat Streetfood-ställe. Alltså, vilken smaksensation! Det är ingen idé att vara sparsam med komplimangerna här - för det är verkligen den bästa dumplingen och våfflorna jag ätit!

Förutom den goda maten är det trevlig stämning och en cool urban-inspirerad inredning med en sydeuropeisk känsla. Ett stort långbord placerad mitt i lokalen och kökshanduk till entréflagga.... - I love it.

Jag & Lina

Dumplings med ris, sallad och jordnöt- & sesamsås.

Man kan även blanda sin egen sås. På bordet står det 3 små söta flaskor - sojasås, risvinäger och sesam- & chilolja.

Bart Peeter - en av ägarna och skapare av de fantastiska belgiska våfflorna. Han och Sakiko Jin har tidigare arbetat på Mathias Dahlgrens restaurang i Stockholm.

Flaggan!

Belgisk våffla med grädde och en americano.


Ett besök rekommenderas varmt. Jag kommer definitivt att återvända, kanske redan till helgen...

Alexandra

2 kommentarer:

  1. Mums! Våfflan ser farligt god ut för min del.... men dumplings går ju bra. är de vegetariska?
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna,

    De har 3 olika varianter; vegetariska, fläsk och räkor.

    Ha det bra!
    Alexandra

    SvaraRadera