tisdag 19 oktober 2010

Är det bara jag?

Nu är ingredienspolisen igång igen! Provade Pauluns Superjuice "Blåbär & Acai" i helgen. Den var riktigt god. Kanske jag borde stanna därvid. Men... är det inte lite konstigt att den innehåller 80% druvjuice, 11,5 % blåbärsjuice, 5 % svartvinbärsjuice och 1 % acaijuice.... Den borde ju då heta "Druvjuice & Blåbär" istället, eller är det bara jag? I mina mått håller den inte riktigt vad den lovar...


Helgen dessförinnan provade jag en annan dryck som säljs på ICA; Saxhyttegubbens Blåbärsdryck med 100 % blåbär. Den höll vad den lovade; varje 33 cl flaska innehåller saften av cirka 2500 blåbär!


Brämhults har också en variant; Blåbär & Acai. 25 % krossade blåbär och 5 % krossade acai med innehåll även av ananas och ananas. Den håller också vad den lovar, trots att mänden ananas och äpple inte står utsatt.


Så... vilken av dessa tre är bäst? Pauluns Blåbär & Acai är definitivt godast. Men jag gillar inte deras marknadsföring med tanke på att den enbart innehåller 1 % acai. Min favorit blir i ordningen:

1. Brämhults (god och ganska högt blåbärsinnehåll)
2. Saxhyttegubbens blåbär (nyttigast)
3. Pauluns Blåbär & Acai (godast)

Alexandra

1 kommentar:

  1. Mmmmm gillar också Brämhults. Ska prova den där blåbärsdrycken, låter helt otroligt med 2000 bär!!!!! :-)
    /Johanna

    SvaraRadera