onsdag 4 april 2012

Kostföreläsningar

Undervisning i näringslära för ett nytt gäng på Yrkesakademin för Hudvård & Spa igår morse. Nyfikna, lyhörda och engagerade elever som jag ska träffa vid ytterligare två tillfällen - det ska bli kul!

Sen tog jag tåget till Leksand för att undervisa på kvällen om den bästa löparkosten inför Lidingöloppet. 


Den numera sedvanliga frågan kom så på slutet... "Hur är det egentligen med träning och LCHF". Frågan som många vill ha ett enkelt och kort svar på. Jag har full förståelse för detta men... det finns tyvärr inte ett enkelt svar mer än att "vi är alla olika och det kostupplägg som fungerar bra för vissa behöver inte vara effektivt för andra". En ödmjukhet inför våra olikheter tror jag är viktigt i det här sammanhanget.

För dem som har hört talas om/läst Frank Nilssons bok "Istället för doping" så tycker jag att Jacob Gudiol på Träningslära har gett en utomordentlig recension - läs den här!

Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar