söndag 29 mars 2009

När blodsockret faller...

.... passar bars utmärkt! Food bars är verkligen praktiskt att ha med sig i väskan eller ha tillgängligt på skrivbordet. Men de flesta har en förskräckligt lång ingredienslista och ofta upptäcker man både sötningsmedel och socker. Onödigt!

Jag gillar Raw Organic Food Bar, finns bla att köpa på Kusin Vitamin i Söderhallarna (Medborgarplatsen). Jag ska försöka ta in den till Balance också. Förutom att den är himla god innehåller den inga sötningsmedel eller konserveringsämnen. Den är gjord på daddelmassa och cashewnötssmör. Min favorit är choklad kokos, men det finns fler smaker. Jag brukar antingen äta den som den är eller en halv bar + 1 frukt.

För övrigt kan man läsa i Svd att hett té kan ge cancer. Tydligen har man gjort den kopplingen i norra Iran där tumörer i matstrupen är mycket vanligt, liksom tedrickning. "Vänta 4 minuter innan du dricker ditt té" uppmanar forskarna. Detta var något nytt för mig, men å andra sidan kan man väl dö av allt nowadays :-).

Jag tycks ha tagit till mig tipset iaf med tanke på téet som stått och väntat medan jag skrivit.... Men det blir ju faktiskt godare om téet får stå och dra lite. Mitt té är gjort på färsk ingefära, citron och honung - en huskur i förkylningstider!

Alex

1 kommentar:

  1. Vilken tur för mig som alltid dricker mitt te ljummet ;) hehe

    SvaraRadera