måndag 21 september 2009

Bity

Ännu en pryl på marknaden... men den här är rolig!


I fredags fick jag en Bity. Eller rättare sagt, jag fick två stycken Bitys i två olika färger; en grå och en rosa. Mita på GI Boden hade speciallevererat den till mig, och det var en glad överraskning. Sedan vi träffades i vintras har vi pratat om att jag ska testa Bity och nu har den äntligen kommit i mina ägor!

Bity? Jo, det är en liten pryl som är mindre än en gurkskiva och väger ungefär lika mycket som en femkrona. Bity håller reda på dina matrutiner. När du äter din frukost så aktiverar du den genom att trycka på knappen. Därefter kommer den att påminna dig var tredje timma att äta. Efter 3 pip för huvudmål och 2 pip för mellanmål så säger den god natt och sover tills du väcker den igen genom att trycka på knappen vid frukosten. Aaaaahhh, visst är det sött!

Jag tycker att det här är en genial idé! Jag provade den i helgen och den håller verkligen vad den lovar. Piiiiiiip sa det när jag gick på promenad i skogen vid 16-tiden igår och mina tankar styrdes plikttroget in på vad jag skulle äta när jag kom hem.

Att hålla jämn blodsockerbalans är viktigt för humör, energi och viktkontroll. Det kanske låter lite präktigt och visst kan jag också glömma bort mellis när man man är "inne" i jobbet eller på springande fot..... men faktum är att man känner sig så mycket piggare och mår bättre när man hittar den där blodsockerbalansen.

Jag brukar ta en näve frysta hallon och lägga det i en liten plastburk, sedan tar jag lite yoghurt naturell. Klart! Antingen äter jag det så eller strör lite müsli på det.

Idag var jag i Uppsala hela dagen. Verkligen kul att få komma dit och träffa eleverna som var förväntansfulla och mycket intresserade av ämnet kost. Det här kommer att bli kul! Jag glömde dock Bity hemma... så glömde faktiskt av mellanmålet. Imorgon får "hon" hänga med dock och tänkte ta med mig en smörgås med skinka, ost och keso i väskan så att jag är beredd vid piiiipet.

Alexandra x

PS: Bity finns på GI boden!

2 kommentarer:

  1. Cool. Vad kostar den?

    SvaraRadera
  2. Hej
    GI boden´s hemsida tycks inte fungera och jag skulle verkligen behöva en Bity då min har gått sönder. Jag har nästan aldrig hungerskänslor så jag behöver något som påminner mig att äta då jag oftast glömmer bort det, vilket resulterat i att jag på äldre dar gått upp i vikt då kroppen sparar på allt som jag stoppar i mig utifall det inte blir någon mer mat på ett tag. Jag är mycket tacksam om du kan tala om vart jag kan få tag i detta lilla "underverk"./M

    SvaraRadera