söndag 6 september 2009

Ekotrend

Idag skriver SvD om hur ekotrenden ökar. Gårdsbutiker som Östanviks gård (lantgård i Stockholms skärgård) har ökat sin försäljning med 50 procent varje år. Kunderna köar utanför gårdarna innan öppning!

Själv var jag på Bondens marknad i Tessinparken i helgen. Jag fullkomligt älskar att vandra runt där bland ekomaten och smaka på strutskött, köpa ekosaft och insupa goda ekodofter. Marknaden håller på fram till mitten av oktober, sedan stänger de igen för att sedan öppna för julmarknad 12 och 19 december.

Havtornssaft - rik på C-vitamin, betakaroten och flavonoider. Bra för immunförsvaret!


Kravmärkt dinkelpasta - innehåller dinkel, ägg och vatten. Dinkelpasta innehåller mer protein, B-vitaminer och mineraler än vanlig pasta gjord på vete. Dinkelpastan jag köpte kommer från Dinkelpasta makarna - super god!


Svamp - Gul trumpet!

På kvällen gjorde vi dinkelpasta med stekt svamp (gul trumpet och kantareller), rödlök, färsk spenat, soltorkade tomater, olivolja och vitlök. Helt fantastiskt underbart gott!

Alexandra x

2 kommentarer:

  1. hej! jag undrar lite när det spännande samarbetet mellan bland annat dej och tjejen som bloggade om träning på pause.se tidigare kommer igång? vill bestämt minnas att jag läste nåt om en ny sajt som skulle startas precis innan hon lade ner sin blogg..?:)

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Vi finns nu på www.radarzine.com - den har varit igång i 1 vecka nu, Karin och jag skriver under bloggen Sweet Health - välkommen dit!
    Alexandra

    SvaraRadera